Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ed en Ellen Graman-de Kruijf - WaarBenJij.nu Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ed en Ellen Graman-de Kruijf - WaarBenJij.nu

Colombo

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ed en Ellen

16 Maart 2016 | Sri Lanka, Colombo

Na een lange nacht met bijna 12 slaap (!) hebben we vanmorgen een mooie safari per boot gemaakt over de Ma Oya rivier. De gids had een zeer scherp oog (of twee), want hij attendeerde ons op de meest mooie (ijs)vogels, aalscholvers en een - minder mooie, maar wel interessante - varaan. Het was een jonkie, dus ik kon gewoon blijven zitten ... De foto's hiervan moet ik jullie schuldig blijven. Het inzoomen werkte helaas niet óf ik was te laat ...

We kwamen uit op de laguna die ik gisteren niet kon ontdekken. Hij was niet zo mooi blauw als ik had gehoopt, maar wel heel groot. Opeens wees de gids ons op een enorme school met vliegende vissen. Een fantastisch gezicht, totdat er ineens 3 aan boord lagen. De meesten van jullie kennen mij als dierenvriend, dus ik sommeerde Ed om ze snel over boord te keilen.

Ook was er in de laguna een open christelijke kerk. Heel apart om te zien. Hoe zouden ze dat tijdens de moesson doen?

Daarna reed de gids - die ik vanaf nu maar Mr. P. zal noemen, omdat wij zijn naam niet kunnen onthouden - ons naar het visserdorpje Negombo. Hier hebben we een kort bezoekje gebracht aan een een leuke vismarkt waar Mr. P. foto's van ons heeft gemaakt (die ik niet met jullie zal delen hahaha). Je moet wel over een aantal denkbeeldige drempeltjes heenstappen, want de stank was niet te harden en de vishandelaren droogden hun vissen op matten waar ze met hun blote voeten weer overheen banjerden. Maar alla, het voedsel moet toch nog verhit worden voordat het gegeten wordt.

Nog een "bezienswaardigheid" gezien: een christelijk kerkje. Deze schijnen hier niet veel voor te komen, vandaar.

Het verkeer is best wel druk met fietsen, bussen, auto's en voetgangers. Ze rijden hier overigens links van de weg, wat best wel wennen is. Remlichten doen ze niet aan en met z'n drieën op één weghelft is ook niet vreemd.

's Middags hebben we weer lekker rustig aan gedaan en dus aan het zwembad gelegen. Wat de dag ons morgen brengt, deel ik later weer met jullie.

  • 16 Maart 2016 - 19:55

    Irma:

    Nou lieverds dat klinkt goed! Ik ben stiekum wel een beetje jaloers!! Leuk jullie verhalen te lezen, ik kijk uit naar de volgende

  • 17 Maart 2016 - 15:41

    Jennie:

    Klinkt goed!!! Ik reageer pas zo laat, want ik lees mijn hotmail nauwelijks meer...haha. Lekker genieten daar en oppassen voor de wilde dieren ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ed en Ellen

Bij aankomst gaan we meteen naar de Universal studio's, want dat willen we zeker niet missen. Vervolgens gaan we door naar Yoshua tree, een van de nationale parken. Dan door naar de Grand Canyon, Antilopes park, Las Vegas, Deathfall Valley ;), nog een park (naam ff kwijt), San Fransisco (waar we Alcatrez gaan bezoeken en de Golden Gate bridge natuurlijk) dan weer via de kust terug richting LA. Hier zullen we nog een dag of 2 aan de prachtige stranden van Santa Monica vertoeven.

Actief sinds 06 Mei 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 7313

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Sri Lanka

10 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Met een camper door Amerika...

Landen bezocht: