AMSTERDAM-DUBAI-COLOMBO - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ed en Ellen Graman-de Kruijf - WaarBenJij.nu AMSTERDAM-DUBAI-COLOMBO - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ed en Ellen Graman-de Kruijf - WaarBenJij.nu

AMSTERDAM-DUBAI-COLOMBO

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ed en Ellen

15 Maart 2016 | Sri Lanka, Colombo

Nou, we zijn er hoor! De reis naar Dubai hebben we afgelegd met een prachtig vliegtuig, brand new en voorzien van alle gemakken (incl. voldoende beenruimte). Na 6 uur kwamen we aan op Dubai, all glitter and glamour. Leuk om te zien, maar 3 uur wachten op een luchthaven midden in de nacht is iets minder. Ed probeerde op de roltrap nog iemand onderuit te bowlen met zijn flightbag, maar zonder succes.

Toen door naar Sri Lanka. Vanmorgen om 8.10 uur plaatselijke tijd zijn we aangekomen. Voor ons was het toen een uur of 5 's nachts. Onze visa bleken we voor niets te hebben aangeschaft, want we moesten bij aankomst een totaal ander formuliertje invullen. De visa werden - zonder in te kijken - achteloos aan ons teruggegeven.

Van diverse kanten hadden we gehoord dat het met de hitte wel meeviel in Sri Lanka. Toen we de terminal verlieten, had ik daar totaal andere gedachten over ...

Onze chauffeur bracht ons vervolgens naar het hotel en hij vertelde honderd uit over zijn mooie land. Vol trots vertelde hij over de nieuwe snelweg, de economie en de prachtige lagune - rechts van ons. Ik heb nog snel mijn nek verrekt, maar een lagune zag ik niet. Komt ongetwijfeld nog de komende dagen. Toen maar gauw afscheid van onze gids genomen, want de man met de hamer deed zijn intrede. Man, wat was ik moe.

Na een paar uur slaap, zijn we het hotel nog even gaan verkennen. Deze dag maar even rustig aan doen. Morgenochtend worden we weer opgepikt voor een beetje sight seeing.

Wordt vervolgd ;-)

• 15 Maart 2016 - 20:39

Patty:

Heel veel plezier!!!

• 15 Maart 2016 - 20:54

Dorien:

Lekker bijslapen! En dan kan het avontuur beginnen. Veel plezier!

Ed en Ellen

Bij aankomst gaan we meteen naar de Universal studio's, want dat willen we zeker niet missen. Vervolgens gaan we door naar Yoshua tree, een van de nationale parken. Dan door naar de Grand Canyon, Antilopes park, Las Vegas, Deathfall Valley ;), nog een park (naam ff kwijt), San Fransisco (waar we Alcatrez gaan bezoeken en de Golden Gate bridge natuurlijk) dan weer via de kust terug richting LA. Hier zullen we nog een dag of 2 aan de prachtige stranden van Santa Monica vertoeven.

Actief sinds 06 Mei 2013